FAQ

easyflat faq

FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna om hur det funkar att hyra en bostad genom oss. Hittar du inte svaret på det du undrar? Mejla oss på support@easyflat.se eller ring 08-777 77 35.

EasyFlat finns över hela Sverige. De flesta av våra lägenheter och villor ligger i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Linköping, Västerås, Malmö och Lund. Vi äger även två egna lägenhetshotell i Stockholm; Slagsta Gate och Ekebyhov Hotell.

Allmänt

  • Vad ingår i en bokning?

    Alla våra boenden är möblerade och fult utrustade för självhushållning. Dessutom ingår:

    • Internet / Wi-Fi
    • El, vatten, värme och soprum
    • Kök och full köksutrustning
    • Sängkläder och handdukar för varje gäst
    • En förhyrd parkeringsplats
    • Tvättmaskin och torktumlare
    • TV med HDMI-uppkoppling
    • På alla våra lägenhetshotell ingår veckostädning. Du kan även beställa städning till våra övriga boenden.
    • Flyttstädning ingår i priset på alla våra boenden
    • Vissa av våra boenden har även tillgång till gym.
  • Hur bokar jag?

    Enklast är att boka direkt via knappen “boka” till höger. Du är också varmt välkommen att mejla till sales@easyflat.se eller ringa:o8- 400 200 55. Så fort du har bokat ditt boende skickar vi en bokningsbekräftelse med alla detaljer via mejl.

  • Hur betalar jag?

    Betalningen sker i förskott innan ankomst på faktura eller kreditkort (Visa /Mastercard).

  • Hur checkar jag ut?

    Tio dagar innan utcheckningsdatum skickar vi utflyttsinformation via e-mail. Vänligen kontakta oss på support@easyflat.se eller +46 8 400 200 55 om du inte har fått mejlet.

    Lägenhet/Villa:

    Utcheckningen sker senast kl.10:00 på avresedagen. Vänligen lämna eventuellt parkeringstillstånd och en av nycklarna inne i lägenheten/huset. Lås dörren med den andra nyckeln och lägg den i brevlådan.

    Slagsta Gate Hotell:

    Utcheckningen sker senast kl. 10:00 på vardagar och 12:00 på helger. Receptionen är öppen vardagar från kl. 08:00 – 17:00. Vid utcheckning på helger lägger du nyckelkorten i den vita boxen vid receptionen.

    Ekebyhov Hotell:

    Utcheckningen sker senast kl. 10:00 på vardagar och 12:00 på helger. Vid utcheckning på helger lägger du nyckelkorten i den vita boxen vid receptionen. Om du har nickel via din smartphone så behöver du inte göra någonting, den stängs av automatiskt.

  • Vilken är er kortaste/längsta hyresperiod?

    Det bestämmer du! Hos oss kan du boka boende alltifrån en natt till flera månader. Hör av dig till oss på support@easyflat.se eller ring +46 8 400 200 55 så hjälper vi dig med din bokning.

  • Kan jag boka boende hos EasyFlat som privatperson?

    Självklart! De flesta (80 procent) av våra gäster är företagskunder men även privatpersoner är varmt välkomna att hyra hos oss.

  • Vad har ni för husregler?
    • Rökning är strikt förbjudet.
    • Djur är inte tillåtna.
    • Visa hänsyn till grannar och håll ljudnivån nere efter kl. 22:00.
    • Vänligen läs igenom våra fullständiga husregler i din bokningsbekräftelse innan du flyttar in.
  • Hur gör jag för att säga upp min bokning?

    Vid oförutsedda händelser kan den redan avtalade och bekräftade bokningsperioden justeras. Dock har vi olika avbokningsregler för olika typer av bokningar. Du hittar information om vad som gäller just din reservation i din bokningsbekräftelse.

  • Vad gör jag om Tv:n eller någon annan utrustning går sönder?

    Rapportera problemet till oss så fort som möjligt. Mejla support@easyflat.se eller ring +46 8 400 200 55, så tar vi hand om det direkt.